We hebben allemaal wel eens momenten dat het eventjes te veel wordt. Je moet nog van alles doen. Iedereen wil iets van je en het enige wat jij eigenlijk wilt is even een momentje voor jezelf!

Wil je nou weten hoe je het beste dingen stressbestendig kan aanpakken, lees dan eventjes verder.

Tip 1: Maak lijstjes

Maak een to do list waarop je alles kan zetten wat je nog moet doen. Zo heb je het niet als een warboel in je hoofd maar geordend op papier. Ook is het een voldaan gevoel als je de taken af kan kruisen. Je ziet dan hoeveel je al wel niet gedaan hebt!

Tip 2: Ga er eens een dagje tussenuit

5 tips om stress te verminderenDit kan gewoon thuis zijn, met een lekker kopje thee de hele dag series kijken. Of je kunt het net iets groter uitpakken door een weekendje weg te gaan met een vriend of vriendin. Denk bijvoorbeeld aan een welnesscenter of de Veluwe.

Tip 3: Workout

Omdat je sport maakt je lichaam een stofje aan waarvan je gelukkig wordt. Naast dat je dat stofje aanmaakt, ben je gezond bezig en heb je een momentje voor jezelf. Heb je het even moeilijk tijdens je workout? Denk aan het voldane gevoel wat je daarna krijgt.

Tip 4: Lach

Probeer zo positief mogelijk te zijn en neem het allemaal niet zo serieus. Lach, gier en brul als je daar zin in hebt. Dit kan ook werken als een soort ontlading voor je stress. En als je lacht, betekent het natuurlijk dat je het naar je zin hebt. Positief dus!

Tip 5: Schrijven

Zit je echt iets dwars en wil je er misschien liever niet over praten? Dat geeft niet. Pak een pen en papier en schrijf het van je af. Dit kan namelijk heel erg helpen. Je lucht als het ware je hart zonder dat je bang hoeft te zijn daar een oordeel over te krijgen.