We verkiezen vaak extra tijd in bed liggen boven een goede workout voor bijvoorbeeld onze beenspieren. Maar wat als je in het weekend eens niet je bed uit hoeft te komen om te sporten? Blijf waar je ligt, want deze vijf oefeningen kun je in bed doen.

Benen

Deze oefening is heel makkelijk om te doen. Je kan zelfs je laptop naast je neerzetten en ondertussen je favoriete serie kijken. Ga op je zij liggen en laat je hoofd op je hand steunen. Breng een been omhoog en omlaag. Na dit ongeveer 20 keer gedaan te hebben draai je je om en wordt het andere been aan het werk gezet.

Buik

Voor deze oefening heb je twee kussens nodig. Leg de kussens bovenop elkaar aan het voeten eind van je bed. Ga plat op je rug liggen, laat je voeten rusten op de kussens en kruis je armen op je borst. Adem in om je buikspieren aan te spannen en adem uit wanneer je je lichaam omhoog brengt. Laat je hierna langzaam weer zakken en herhaal dit ongeveer 10 keer. In de zomer heb jij een mooie strakke buik.

Taille

Het volgende doel is de taille. Voor kleine taille is deze oefening een must. Deze oefening kan je zittend op bed doen. Ga zo gespreid mogelijk zitten. Houd je rug recht en strek je armen hoog. Adem in en draai je romp naar links. Adem langzaam uit en breng de gestrekte armen zover mogelijk naar je linker voet. Blijf 5 seconde voorovergebogen zitten en draai dan door tot je armen tussen je voeten zitten. Leg je armen op de bed en houdt ook dit 5 seconde vast. Draai nu weer door naar de rechtse voet en houdt dit ook 5 seconde vast. Je ademt dus in in de beginpositie en het uitademen verdeel je in over de 3 posities. Je zal de rek in je taille voelen. Herhaal dit 5 keer.

Armen

Blijf nog maar even lekker op bed liggen, want ook deze oefening kan je in bed doen. Dit is een gemakkelijke en snelle oefening. Leg je armen gespreid naast je en verdraai ze in achterwaartse richting. De arme blijven dus op hun plek en de duimen draaien als het ware het bed in. Doe dit 15 keer. Doe dit later nog een keer.

Billen

Belangrijk bij deze oefening is dat je ondertussen je bilspieren aanspant.