Zonder pijn op hoge hakken lopen, dat willen we toch allemaal? Hoe kan het dan toch, dat je elke keer na het uitgaan of na een leuk dagje weg zo veel pijn aan je voeten hebt? Daar gaat nu verandering in komen. Met de volgende tips wordt lopen op hoge hakken een stuk fijner en houd je het langer vol.

Pijnloos op hakken lopen door deze tips

Hakhoogte
Hoe hoger de hak, hoe moeilijker het is om erop te lopen. Dus heb je nog nooit op hakken gelopen? Dan kan je het beste beginnen met een lage hak en langzaam proberen op hogere hakken te lopen. Een lagere hak staat ook beter dan een hogere hak waar je niet op kunt lopen.Dikke hak

Hoe dikker de hak, hoe beter
Naaldhakken zien er verleidelijk uit, toch leiden ze bij sommige dames tot allesbehalve verleidelijke loopjes. Op een dikkere hak sta je ook veel comfortabeler en loop je makkelijker weg dan op stiletto’s.

Juiste maat
Koop geen te kleine of te grote maat. Te krappe schoenen veroorzaken blaren, ingegroeide nagels en kapotte tenen. Maar let erop dat je schoenen niet te groot zijn, als er teveel ruimte over is glip je eruit. Heb je vaker het probleem dat je geen houvast hebt in je schoen? Probeer dan eens pumps met enkelbandjes of een riempje over de wreef.

Inlopen
Heel erg belangrijk is het inlopen van je nieuwe hakken. Gelijk een avond erop lopen houdt niemand vol. Trek ze iedere dag een uurtje aan. Hierdoor gaat de schoen naar de vorm van je voet staan en went je voet alvast aan de hoogte van je hak.

Tape

hakken-zonder-pijn leukoplast tapeHet grote probleem aan hakken dragen is dat de bal van je voet ontzettend pijn gaat doet. Hier is een belachelijk simpel en goedkoop trucje voor. Waarschijnlijk heb je de oplossing zelfs al in huis en anders kan je hem kopen bij de drogist: een rolletje Leukoplast tape. Als je de derde en vierde teen van je voet (steeds geteld vanaf je grote teen) aan elkaar plakt met een rolletje leukoplast tape, ontlast je de zenuw die precies tussen deze twee tenen loopt en heb je dus geen pijn meer aan de bal van je voet.

Do’s & Dont’s

Heb je vollere kuiten? Koop dan geen hakken met een enkelbandje. Een enkelbandje laat je kuiten voller lijken. Let er ook op dat je hak niet super smal is, want dan wordt het contrast met je kuiten weer te groot. Vermijd schoenen met naaldhakken en kies ook geen glimmende of lakleren modellen. Glans trekt namelijk alle aandacht naar zich toe en zo benadruk je juist de rondingen in je kuiten.

Hakken zijn natuurlijk de oplossing als je korte benen hebt, maar overdrijf niet. Een pump met middelhoge hak is het meest geschikt. Hele hoge hakken benadrukken de kortere lengte van je benen juist, want dan kloppen de verhoudingen niet meer.