Hardlopen tijdens de zonsopgang, zwemmen met het zonnetje dat op je bol schijnt en fietsen met lekker weer is natuurlijk heerlijk! Aan je conditie werken in de zon daar is niks mee, al wordt het een stuk lastiger om jezelf gemotiveerd te houden in de wintermaanden. Wij snappen het ook wel: een marathon van je favoriete serie met een dekentje op de bank klinkt ook veel beter. Hoe lastig het soms ook is, soms heb je alleen wat extra motivatie nodig. Na het lezen van de volgende tips ben je vast overtuigd.

sporten in de winterVeel sporten die je zomers buiten beoefent, kan je met gemak ook binnenshuis doen. Met de koude wintermaanden in aantocht, wordt het buiten ook steeds eerder donker. Vind je het niet fijn om in het donker hard te lopen of te fietsen? Probeer dan een alternatief te zoeken, de sportschool heeft vele loopbanden en fietsen staan. Zo blijf je aan je conditie werken met de workouts die jij het liefst doet. Nog een pluspunt: de sportschool is natuurlijk ook een perfect moment om eens te socializen. Eén ding heb je immers al gemeen: jullie willen beiden werken aan je conditie. Het hebben van een sportmaatje werkt ook bevorderlijk, jullie motiveren namelijk elkaar!

Na lang twijfelen besluit je toch maar om een uurtje de sportschool in te gaan. Met als resultaat dat je je fit en voldaan voelt. Probeer vooral aan die gedachte te denken wanneer je twijfelt. Helpt ook dit niet altijd? Probeer jezelf dan eens te belonen. Is het je een maand gelukt om je aan het trainingsschema te houden? Koop het jasje dat je al maanden wilt of ga lekker uit eten.

Veel mensen sporten liever buiten, in de natuur dan in de sportschool. Maar wie zegt dat dit niet kan in de winter? Trek je schaatsen aan en ga rondjes schaatsen. Het uitoefenen van een hobby doet men met veel meer plezier dan verplicht te sporten. Een paar keer per week rondjes schaatsen is ook een sport. Natuurlijk moet het wel heel koud zijn om te kunnen schaatsen, maar gelukkig kan je altijd terecht bij indoor schaatsbanen en skihallen.