Na een lange dag hard werken op kantoor nog naar de sportschool, daar hebben weinig mensen zin in. Wil je toch graag een workout? Zet dan je spieren aan het werk zonder dat je collega’s het merken. Door deze vijf oefeningen hoef jij na het werk niet meer naar de sportschool.

Oefeningen

Billen
Door deze billen workout voorkom je een platte kont. Ga rechtop zitten en zet je voeten op de grond. Span nu je bilspieren aan en houd dit tien seconde vol. Herhaal dit ongeveer tien tot vijftien keer per dag en voor je het weet heb je gespierde billen.

Buikspieren
strakke-buikEen strakke buik terwijl je je lunch aan het eten bent. Ik zie je al denken, tijdens de lunch? Ja, het kan echt! Strek je ruggengraat en span je buikspieren aan. Buig vervolgens naar voren om een hap te nemen en houd je buikspieren aangespannen. Doe dit vier keer op een dag, een halve minuut lang. Heb je het gehad met deze oefening? Ga dan voor deze: Ga rechtop zitten en strek je benen ongeveer een halve meter boven de grond. Span vervolgens je buikspieren aan en laat tien keer, heel langzaam je benen zakken. Herhaal deze oefening drie keer.

Benen
Terwijl je zit kun je je beenspieren goed trainen. Ga rechtop zitten en buig je knieën. Plaats je voeten precies onder je knieën en houd je voeten van de grond. Als je het aan je benen en je buik voelt trekken dan doe je het goed. Herhaal deze oefening drie keer per dag.

Armen
Je armen trainen zonder dat het opvalt. Houd je vuisten onder het bureau en duw ze vervolgens tegen de onderkant van het bureau omhoog. Nu andersom, leg je vuisten op het bureau en druk het bureau naar onderen. Doe dit twee keer per dag.

Wandeling
workouts achter bureauKoffie halen voor je collega’s is niet alleen goed voor je, maar ook leuk voor je collega’s. Pak vaker de trap in plaats van de roltrap of lift. Als je een wandelingetje maakt naar een afspraak ga dan een keer snelwandelen en probeer hierbij flink je armen mee te bewegen.

Sport je weleens op het werk en weet je nog een leuke oefening?