Tussen de middag kan je natuurlijk twee simpele boterhammen eten, maar dat kan wel eens behoorlijk saai worden. Wil je graag gezonder en gevarieerder eten? Dan zijn dit misschien wel hele lekkere en gezonde lunch ideeën!

Een gezonde fruitsalade als lunch

Het is algemeen bekend dat fruit goed voor je is, dus met deze lunch zit je altijd goed. Je kunt natuurlijk je fruitsalade zo simpel of uitgebreid maken als je zelf wilt. Een standaard recept is:

FruitsaladeAppel
Banaan
Ananas
Sinaasappel
Aardbei

Optioneel:
Mango
Framboos
Meloen
Rozijnen

Bereiding
Schil de appel, banaan en sinaasappel en snijd daarna al het fruit in stukken en meng het in een kom door elkaar en je hebt een heerlijke gezonde lunch klaar!

Gezonde avocado smoothie met banaan

Veel mensen denken dat avocado een calorierijke vrucht is en daarom niet gezond zou zijn, maar het is juist wel een gezond stuk fruit. In avocado zitten heel veel vitaminen zoals B, K en C. Wat heb je nodig?

smoothie avocado banaanAvocado – 1
Banaan -1
Melk – 120 ml
Yoghurt – 75 ml
Blender

Bereiding
Snijd de avocado door de helft en haal de pit eruit, schep daarna met een lepel de avocado in de blender. Schil de banaan en voeg dan de banaan, melk en yoghurt toe in de blender. Na een minuutje blenden is je smoothie klaar en kun je beginnen aan je gezonde lunch.

Hartige ei muffin met zalm als lunch

Een belangrijke voedingsstof voor ons lichaam is eiwit en waarin zit nou meer eiwit in dan ei? Wat heb je nodig? Een recept geschikt voor 2 muffins:

2 eieren
40 gram ei muffin met zalmgerookte zalm
Siliconen muffinvorm
Bieslook
Kruiden naar keuze

Bereiding
Verwarm allereerst de oven voor op 180 graden. Snijd de gerookte zalm in grove stukjes en maak de bieslook klein. Klop de twee eieren door elkaar en voeg de zalm, bieslook en kruiden naar keuze toe. Schenk het eimengsel in de bakvorm en zet het voor 30 minuten in de oven. De muffins zijn warm het lekkerste, dus je kan meteen gaan eten.

Meer artikelen over beautyfood