Ja, het kan echt! De meningen zijn erover verdeeld. Je hebt pure chocolade, ongezouten nootjes en fruit wat je tussendoor kan eten. Deze heb je natuurlijk vast wel eens voorbij zien komen, maar het addertje onder het gras is dat je het ook goed moet kunnen doseren. Maar deze chips (ja, je leest het goed: chips) mag je helemaal tot de laatste kruimel opeten.

Appel chips

Ingrediënten
– 1 appel
– kaneel

1. Laat de schil om de appel en haal het klokhuis eruit (dit kun je doen door middel van een appelboor). Snijd de appel vervolgens in hele dunne plakken, in de breedte zodat je ronde plakken krijgt.
2. Neem een bakplaat en leg er een vel bakpapier op. Hier leg je de plakken appel op. Strooi er wat kaneel overheen.
3. Bak dit op 100 graden, 1,5 uur in de oven. Draai na 3 kwartier de plakken appel om, zodat ze aan beide kanten krokant worden.
4. Als de plakken appel uit de oven komen, laat je ze eerst goed afkoelen op de bakplaat.

appelchips

Bieten chips

Ingrediënten
– 2 rode bieten

1. Schil de rauwe bieten en was ze zeer goed. Snijd deze in zeer dunne plakjes en was ze daarna net zo lang tot ze geen rode kleur meer afgeven. Dep ze droog met keukenpapier.
2. Frituur de bietenchips op 180 graden totdat ze mooi goudbruin zijn.
3. Leg de chips op een schaal met keukenpapier om de olie goed uit te laten lekken.

bietenchips

En zo heb je heerlijke gezonde chips! Enjoy!