Op donderdag 27 oktober ben ik naar de Heineken Musical Hall geweest voor een van de beste concerten die ik ooit heb gezien, dit was van Fifth Harmony. Ze waren op de 7/27 World Tour die inmiddels is afgelopen.

Voorprogramma’s

Er waren twee voorprogramma’s voordat de 5 meiden van Fifth Harmony op kwamen, dit waren Alleem en Camryn. Persoonlijk vond ik Camryn wat leuker, omdat ze ook wat covers deed en wat van haar eigen muziek. Alleem was wat minder omdat hij alleen maar zijn eigen muziek speelde die niemand echt kent. Maar ik hoorde van andere mensen dat ze Alleem beter vonden, dus misschien ligt het er aan wat voor een soort muziek je leuker vindt.

Setlist

De setlist van Fifth Harmony was erg goed, er waren veel liedjes die ze speelden van het 7/27 album, dit is het nieuwste album wat ze gemaakt hebben. Ze zongen ook een aantal liedjes van hun vorige album. De meeste mensen kenden alle liedjes wel en zongen keihard mee, ik had er een aantal liedjes bij zitten die ik niet kende maar het was alsnog leuk.

Locatie en de rij

Het concert was in de HMH (Heineken Musical Hall), in Amsterdam vlakbij de Ziggo Dome en de Arena. We hadden ervoor gekozen om op tijd weg te gaan van huis, zodat we het goed konden zien. Uiteindelijk toen we aankwamen bij de HMH kregen we een nummer op onze hand. Dit was zo geregeld omdat iedereen zo kon weten waar je in de rij stond, en je kon hierdoor ook makkelijk de rij uit en later terugkomen. Toen we eenmaal binnen waren in de HMH stonden we vooraan bij het hek, voor ons was nog wel de vip plek waar mensen stonden die een ander soort kaartje hadden. Uiteindelijk stonden we tussen de mensen die de nummers 1 tot en met 10 op hun handen hadden staan, en wij waren nummer 135 en 136, dus we hadden geluk.

Het concert

Het concert was een van mijn favoriete concerten die ik ooit heb gezien. Ik had voor dit concert gewone staanplaatsen gekocht, omdat ik niet te veel geld wilde uitgeven. Dinah, Ally, Normani, Camila en Lauren zongen alle liedjes supergoed live en ze klonken echt geweldig. Het was ook een best emotionele show voor ze, omdat het hun een-na-laatste show was van de 7/27 World Tour, ze hadden hierna alleen nog een concert in Antwerpen.

Meestal maak ik altijd veel video’s en foto’s tijdens concerten, maar dat had ik deze keer niet gedaan, en ik heb hierdoor eigenlijk meer genoten van het concert dan dat ik normaal zou hebben. Dit is dus iets wat ik zeker aanraad. Aangezien iedereen in deze tijd met hun mobiel tijdens het hele concert staat. Natuurlijk heb ik hier en daar wel wat foto’s en video’s gemaakt als herinnering.

Merch

Na het concert had ik ook nog een T-shirt gekocht waar Fifth Harmony op staat aan de voorkant, aan de achterkant staan alle Europese tourdatums. Deze koste €30,-; dit is best wel duur, maar dat is meestal zo bij alle concerten. Er waren ook veel andere dingen te koop maar er waren ook een aantal dingen uitverkocht. Hiervoor was de rij niet langer dan bij elk ander concert. Het leuke was dat de voorprogramma’s aan het einde ook bij de merchkraampjes kwamen te staan om de fans te ontmoeten, maar ik heb hun hier niet kunnen vinden. Het idee om dat te doen is wel leuk en dit is iets wat ik nog niet eerder had gezien.