Voor oud&nieuw bedenken we allemaal voornemens. ‘Eind 2016 wil ik 10 kilo afgevallen zijn, minder gestrest zijn, gestopt zijn met roken enz.’ Het is een hele opgaven om je er ook echt aan te houden. Goede voornemens, we bedenken ze allemaal maar ken jij iemand die zich er ook echt aan houdt? Wij hebben 6 voornemens op een rijtje gezet die we allemaal bedenken, maar niet nakomen.

1. Meer sporten
Om te zorgen dat je je goede voornemen doorzet heb je maar gelijk een abonnement bij de sportschool afgesloten. Lekker 2 keer week sporten. Dit houd je een week vol en je gaat vervolgens de rest van het jaar er niet meer heen. Waarom zou je na een drukke dag gaan zweten in de sportschool als je ook lekker op de bank kan liggen. En 40 euro voor een sportschool? Kan je net zo goed dat truitje kopen die je wou hebben.

2. Afvallen
2 januari moet je toch eerst nog even die oliebollen op eten die je nog over had, maar daarna begin je echt! Oke, door die kater heb je echt geen zin om te koken dus ga je toch maar even een frietje halen, maar morgen is weer een nieuwe dag. Overmorgen kan je ook nog wel beginnen. Ok laat maar.

3. Contacten onderhouden
Vaker wat leuks doen met je vriendinnen en je oma vaker bezoeken. Maar je hebt zoveel te doen. Gelukkig is er Facebook om verjaardagen te onthouden.

4. Minder stressen
Ik ga me minder druk maken, want wat schiet ik daar mee op? Je bent na de feestdagen weer even lekker tot rust gekomen en je hebt helemaal geen stress. Totdat het 4 januari is en je moet weer werken, studeren, verslagen maken, koken, boodschappen doen, je agenda is overvol, kortom: stress!

5. Meer slapen
Dit gaat een nacht goed, totdat je even een aflevering van je favoriete serie wilt kijken en je bent al 2 seizoenen verder. Gelukkig zijn er manieren om je wallen weg te werken.

6. Geld sparen
Ik ga echt op mijn geld letten. Totdat je een keer de Zara inloopt. Er zijn zo veel leuke kleren!