Na de feestdagen en nieuwjaar zijn er veel mensen die er over na denken om te gaan sporten. We eten nou eenmaal heel veel lekkere en zoete dingen bij de feestdagen en na het nieuwe jaar komen veel mensen met goede voornemen zoals sporten dus. Toch is het soms moeilijk om daadwerkelijk ook echt te beginnen met sporten en daarom hebben wij een paar sport en motivatie tips op een rijtje gezet om bijvoorbeeld te beginnen met hardlopen.

Waarom zou je sporten?

Waarom zou je überhaupt beginnen met sporten is een hele goede vraag om mee te beginnen. Het antwoord daarop is voor iedereen natuurlijk anders maar hier een paar goede voorbeelden die wel bij iedereen van toepassing zijn. Ten eerste is het natuurlijk goed voor je gezondheid. Om gezond te zijn en blijven is het gewoon belangrijk om te blijven bewegen. Sporten vermindert de kans op een hartkwaal, darmkanker en een beroerte. Ook verlaagt sporten je bloeddruk en geeft het je meer energie. Ook bouw je uithoudingsvermogen op als je vaker sport. Het kan ook voor een stukje afleiding zorgen. Als je sport focus je je vooral daarop waardoor je even niet hoeft na te denken over alle dagelijkse dingen. Naast dat het je natuurlijk gezond maakt houd het ook je body in shape. Het kan je zelfverzekerder maken. Wordt je bijvoorbeeld onzeker van je buikje dan kun je gaan sporten om dat te veranderen. Je traint met een doel en als je je doel hebt behaalt voel jij je beter in je eigen lichaam waardoor je meer zekerheid krijgt en zal een positief effect hebben op jou dagelijks leven.sport tips en motivatie

 

Hardlopen

Mocht je nou niet zo goed weten wat voor sport je wilt gaan doen raden wij aan om simpelweg te beginnen met hardlopen. Hardlopen is namelijk een sport waar je helemaal niet goed in hoeft te zijn in het begin want je kan namelijk gewoon beginnen op jou niveau. Hardlopen is ook helemaal gratis en kan je eigenlijk overal en altijd doen. Je hoeft er niet voor naar de sportschool en dat is wel een groot pluspunt want dan heb je geen excuus meer zoals de sportschool is gesloten dus ik sla deze keer over. Maak een goede afspeellijst van je lievelingsmuziek voor onder het rennen en begin gewoon vanaf nul en bouw het op. Je kan natuurlijk ook samen met een vriendin elke week een keer rennen zo maak je sporten ook wat leuker.

 

Q: Hoe keer per week sport jij?